CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 15, 2011

kek lapis

mggu lepas my mom suh wat kek lapis..katanya utk kenduri cukur jambul naufal pd 11 jun..aku pon ngan gigihnya mengiyakan utk mbuatnya..wat kek lapis ni mbuatkan aku tak kuar g mana2 sblh mlm..sbb aku wat kek ni slps waktu kje..smpi jer umah aku trs siapkan bahan2 nk buat..sbb tpt pkl 7 kne stop bunyi mesin pemukul telor tu lau tak bdk umah kata bising...ye lah nk ygk cter yg tgh hangat pkl7 tu "nora elena"..mkn mlm pon siap2 g beli lau tak kebulur..2mlm berturut buat kek lapis ni..sbb buat 2 jenis..

malam 1st buat kek lapis yg ni..namanya kek lapis masam manis..ni la rupanya..mcm tak jadi pon ader hahaha elok siap jer aku tak sabar nk potong..nk tgk mcm mana la bentuk nya..sbb aku rasa mcm ader yg tak masak..tgk lapisn yg aku buat tak kemas langsung kan.

mlm 2nd wat kek lapis yg ni lak..kek lapis peanut butter..tp ak sajer wat colourful bg menarik..wat yg ni agk kecewa ckit bcoz why...mcm wat kek lapis yg 1st..bler masak tak sabar nk potong hihi..biler potong tgh jer ader yg tak bape nk masak..tepi pon mcm tu gk..masak dia tak rata la..tp yg ni lapisan agk tebal tak sama mcm kek yg 1st..saje try test menebalkan kek tu..

2 kek lapis yg berjaya disiapkan oleh bkn pakar kek

tapi org yg makan kata sedap..jadi tak jadi blkg kire janji blh mkn..tapi aku yg buat tkilan ler sbb xmjadi sgt..papepun aku kne usaha lagi utk menaik tarafkan membaiki keadaan kek tu supaya menjadi cantik dan kemas lapisannya..pada org yg rasa caya sgt aku kata aku ni malas..huh tgk la kesungguhan aku wat kek ni selama lbh kurang 4jam ngadap oven untuk sebiji kek..malas ke rajin aku sbnrnya huhu

*pada sahabatku 'farhana alham' thanks bg tips utk wat kek lapis ni..akan ku cuba mengikuti tips ko itu. 

1 comment:

  1. wahh..pasni leh tempah ngan kak ct aje laa... hehehe.. nmpk sedap tu.. menarik sgt2..lg2 yg colour2 tu.. comel aje..

    ReplyDelete