CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, September 8, 2011

raya ke-10

masih blm tlambat nk wish kan "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN"..wah rasa skrg sbln sekali br nak update blog ni..mula la rasa mls nya hihi..raya ke 10 br nk updated..


menjelang raya
gile line tpn mlm raya..ssh benor nk col o msg org..tak lepas2..dh tgh2 mlm baru msg msk..mlm raya gak aku siapkan masukkan kuih raya dlm balang..


pagi raya
menu utama yg wajib : nasi himpit,organ lembu masak kurma,rendang daging,nasi putih, rendang ayam
selepas solat raya : 1 kluarga bmaaf-maafan..paling best thn ni dpt duit raya dr bpk aku n kakak2 aku..wpon total tak byk tp best ar (agk2 thn last kot dpt duit raya dr diaorg thn ni) sesi bgambar 1family tp oppss sory xupload gmbr..nanti ader masa aku upload yer...dh abih sesi bgambar,mkn kuih raya kteorg g umah sedara blh mak aku kat bagan datoh perak..kat sana ada 5buah umah yg spptnya kne pegi..tp aku tak pegi yg lg 2buah umah,sbb aku rasa mls nk pegi hihi..3buah umah kenyang ngan nkn pecal yg pedas jew..blk dr bagan datoh singgah lak umah sedara blh bpk aku kat sg samak ngan bgn lalang perak.kat umah sedara sg samak di hidang lg ngan pecal..xabih2 ngan pecal huhu..mlm blk umah mkn nasi ngan ikan masin n telor goreng..mnyelerakan.

raya ke-2
acara wajib setiap kali raya adalah baraan..belah pagi baraan lelaki..diaorg bkumpul kat umah aku..mak aku watkan sarapan pagi mihun grg...dh settle baraan kat umah aku,siap2 aku n kakak2 aku g beraya umah jiran2..belah mlm sedara mara aku dtg..bz aku kat dapur..siannn..siannn
*baraan = istilah jawa bmaksud org kg bkumpul dan beraya dr 1 umah ke 1 umah


raya ke-3
baraan perempuan lak..mak ak sediakan sarapan pagi mee grg n pulut kuning (sempena anak buah aku dh khatam Quran)..kumpul still kat umah aku gk sama mcm baraan llaki..sbb umah ak kat tgh2..aku pegi ngan adik aku jew.mak aku tak pegi sbb spupu aku ader kat umah..g baraan ni biasanya kenyang ngan air jew..bkn mkn sgt pon..tp best la baraan ni,kte dpt g umah2 jiran2 kte yg sthn skali baru kte pegi..

raya ke-4
tggu baraan pompuan belah masjid lak dtg umah..ptg kwn2 dtg umah..aku sediakan mee jawa utk diaorg..bf aku pon dtg gk time ni ngan parent dia..btembung ngan kwn2 aku dtg..sory la syg x terlayan..gementar pon ader hihihi


raya ke-5

turn kiteorg lak g baraan belah masjid..kenyang mkn n minum..blk kepenatan dan kekenyangan trs tido..mlm packing baju sbb esoknya nk blk town.

raya ke-6
rasa kejap cuti tu..tak cukup..tak puas sbb time raya bz kan bknnya berehat..dlm pkl 9 lebih gerak blk s.alam..jln clear..snggh beraya umah mkck kat tjg karang..ptg blk alhamdulillah jln tak jem..smpi s.alam trs g jusco bkt raja..shopping time...(mcm byk duit)

raya ke-10
hari ni lah..dlm opis..amik masa nak update blog aku ni hahahaha wpon ader kje tp aku smbl2 update blog ni..bosan weh!!!!!




******nanti de masa aku upload gambar raya yg ader ye********

No comments:

Post a Comment